Virtuális asszisztencia

Mi az a virtuális asszisztencia? #VA


A virtuális asszisztens nem más, mint a céged azon külső segítője, aki az időrabló feladataidat helyetted, de a nevedben képes megoldalni.

Főbb feladatkörök, amiket lehetőséged van kiszervezni:

  • adminisztráció
  • levelezés
  • napi rutin marketing feladatok
  • számlázás
  • kimutatások készítése
  • nyilvántartások napra kész vezetése
  • adatbázisok frissítése, fejlesztése
  • kisebb rendezvények, megbeszélések, meetingek leszervezése
  • kapcsolattartás ügyfelekkel, partnerekkel
  • stb.
  • stb.
  • minden egyéb feladat, ami miatt összecsaptak a fejed fölött a hullámok...

Hogyan történik egy VA-val az együttműködés?

  1. Felmerül egy problémád...akármi...
  2. Felhívsz, leírod, elmondod személyesen, hogy miben tudunk a segítségedre lenni
  3. Átbeszéljük, hogy mi a feladat, mit is szeretnél pontosan és milyen határidővel (lehetőleg ne tegnapra...)
  4.  Elkezdjük elvégezni neked a munkát, és szólunk ha készen vagyunk...ezalatt te foglalkozhatsz mással ☺

Hogyan működik a gyakorlatban?

  • Először is személyesen megismerkedünk, ez egy igen komoly bizalmi együttműködés lesz mind a két cég között.
  • Megbeszéljük a várható feladatokat, és ennek függvényében megállapodunk az elszámolás típusáról. Ha csak eseti segítségre van szükséged, akkor egy online timing szoftver segítségével óradíjas elszámolást állapítunk meg (3.500 Ft/óra+Áfa), amit minden hónap végén összesítünk, és egyben számlázunk ki a részedre.
    Ha előre láthatóan rendszeres és folyamatos virtuális asszissztenciára lenne igényed, akkor kiszámolunk számodra egy havi díjas (fix) elszámolási rendszert, aminek a minimum díja 30.000 Ft+Áfa, és 10 órányi asszisztenciát tartalmaz. (Számolj csak, itt már nyertél a sima óradíjas elszámoláshoz képest havi 5000 Ft-ot.)
  • Mire elég 10 órányi munka (és akkor csak az alap szolgáltatást vegyük figyelembe). 
    » pl.: a könyvelési anyagod átnézésére, összekészítésére
    » pl.: heti 2 alkalommal social media megjelenésre
    » pl.: kis cég esetében a levelezés lebonyolítására
    » pl.: meetingek, megbeszélések leszervezésére
    » pl.: heti 1 alkalommal hírlevél kiküldésre
    » pl.. egy kis cég esetében a nyilvántartások napra készen tartására
    » pl.: havi riportok, elemzések és kimutatások készítésére
    és még sorolhatnánk...
  • Amint egy adott feladot elvégeztünk, jelezzük feléd, te átveszed, és megírjuk róla a teljesítési igazolást.
  • Hónap végén összesítjük a neked dolgozott óraszámokat, és a számlánk ellenében várjuk az utalásod.

Milyen típusai vannak az ügyintézésnek?


  • Online (pl.: e-mailek, számlázás, marketing, adminisztráció, nyilvántartások, adatbázisok, weblap frissítés..stb.)
  • Offline (pl.: hivatali ügyintézés, könyvelési anyag eljuttatása, rendezvényszervezés..stb.)

Miért éri meg?

Ez egyszerű matek....

Adott néhány feladatkör az alábbiak szerint

  • Napi adminsztráció és levelezés lebonyolítása - (1fő)
  • Számlázás, kapcsolattartás a könyveléssel - (1fő)
  • Marketing feladatok ellátása - (1fő)

1 fő munkavállaló egy bruttó 240.000 Ft-os fizetéssel (nettó kb. 160.00 Ft) egy vállalkozó számára kb. 290.000 Ft-ba kerül/hó. 3 fő munkavállaló esetében ugyanezzel a bérrel számolva a havi költség összesen 870.000 Ft lesz...és nettó 160e Ft-ért manapság már nem igen találni szakképzett munkaerőt....tehát a helyzet önmagában paradoxon, de maradjunk ennél a példánál csak a matek kedvéért.

Ezeket az alkalmazottakat ellenőrizni, nyomon követni és folyamatos kontroll mellett irányítani kell. Ráadásul azt is feltételezhetjük, hogy alkalmazottként (főleg ekkora fizetésért) a munka hatékonysága nem veri majd ki a biztosítékot.

Munkaórában számolva nekik 160óra/hó*3alk = 480 órányi munkaidőt kellene ledolgozniuk.

Statisztikák szerint a napi 8 órás munkakeretből mindösszesen 3 órát tölt egy alkalmazott a tényleges bevételszerző tevékenységgel. (vonatkozó cikk itt )

Tehát a 480 órás munka idő keret ténylegesen ennek a harmadára csökken tehát mindösszesen 160 órát fognak valós munkával eltölteni. (Nézzük csak meg, akkor kiszámolhatjuk, hogy rögtön két ember fizetése ugrott a levesbe).

Tehát összegezve lesz 3 alkalmazottunk havi 870.000 Ft költség ellenében, akik állandó irányítást igényelnek, ráadásul a hatékonyságuk is megkérdőjelezhető, + mindösszesen 160 órát dolgoztak nekünk a 480 óra helyett. Az ő munkaóra díjuk visszaszámolva kb. 5500 Ft-ra jön ki...és akkor a paradoxontól továbbra is eltekintünk, hogy nettó 160e Ft-os fizetésért aligha találni pénzügyest, vagy marketingest napi 8 órában....

Ezzel szemben, ha ennek a  870e Ft-os teljes keret  összegnek csak az 1/3-val (mert hogy 3 alkalmazottunk volt az elején, és ezt cseréljük le egy VA-ra),  tehát havi 290.000 Ft költség kerettel számolok, mit kapok?

  • Havi nettó 96 órányi aktív munkát (heti 24 óra: ez napi 5 óra, ami másfélszer több, mint ugye egy alkalmazott valós munkavégzéssel töltött ideje, a statisztika szerint*)
  • Vállalkozói szemléletet
  • Teljes titoktartást (erről a szerződésben említést is teszünk)
  • Precizitást
  • Önálló munkavégzés
  • Valós munka tevékenységet
  • Megbízási szerződést, ami bármikor felmondható

* tisztelet a kivételnek, a statisztika mutatószámai alapján vonunk le most matematikai következtetést.

Összegzésül: ugyanarra a munka mennyiségre Neked, mint vállalkozónak 3 alkalmazottat is fenn kellene tartanod, közel havi 1millió forintos költség ellenében, míg egy VA ennek egy harmadáért is képes ugyanezt a munkát elvégezni....

Virtuális asszisztencia szolgáltatás megrendelése

Kérjük, add meg adataid és a lehető leghamarabb felvesszük veled a kapcsolatot.